Sider

onsdag 11. januar 2012

Jelly roll

Jeg har vært på Lappeloftet og kjøpt meg en Jelly roll. Det som er greit med Jelly rollsen er at en slipper å kjøpe så mange forskjellige stoffer. Samt at den er ferdig opp kuttet.



Så var det å begynne å sy sammen remsene. Og sette de sammen i ett eller annet mønster. En kan enten skjære de opp, slik at det blir firkanter eller sy sammen tre remser av 12 cm lang. Og sette sammen de remsene på forskjellige måter. Jeg har valgt å bruke 60 graders linjalen min.

Her har jeg lagt sekskantene med "luft" i mellon. Her kan en bruke et ensfarget stoff i mellom.


Her har jeg lagt sekskantene inn til hverandre.

Her har jeg laget stjerner inni med sekskantene.

Av restene kan en lage seg en fin duk til å ha på bordet. Har prøvd med to forskjellige bagrunn stoff.











  

Ingen kommentarer: